Propozycje zajęć 31.03.2021
Witam Was drogie dzieci i zapraszam do wspólnej zabawy.
- Zabawa ruchowa – Wielkanocna gimnastyka.
Rodzic ustala z dzieckiem, co robi dziecko, gdy zobaczy określony kolor koła, np.
- niebieskie koło – dziecko skacze w miejscu,
- żółte koło – dziecko robi pajacyki,
- czerwone koło – dziecko kiwa się na boki,
- zielone koło – dziecko kręci się wokół własnej osi.
Rodzic włącza nagranie dowolnej piosenki, a dziecko spaceruje. Kiedy piosenka cichnie, rodzic podnosi koło w wybranym kolorze, a dziecko wykonuje wcześniej
ustalone polecenie.
2.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.
- Jajko – dziecko otwiera i zamyka wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
- Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
- Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dziecko rysuje językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze
- Kurczątka, kurczątka – ćwiczenia w liczeniu.
Dziecko wycina obrazki dużych i małych kurczątek. Rodzic prosi dziecko:
- Pokaż na jednej ręce tyle palców, ile masz małych kurczątek. Potem pokaż na drugiej ręce tyle palców, ile masz dużych kurczątek.
- Rodzic prosi dziecko, żeby położyło teraz przed sobą jednego dużego kurczaczka i dwa małe. Pyta: Jeden i dwa to ile razem?
- Połóż obok siebie trzy małe i dwa duże kurczaczki. Rodzic pyta:
− O ile więcej jest małych kurczaczków?
− O ile mniej jest dużych kurczaczków?
- Połóż obok siebie wszystkie małe i wszystkie duże kurczaczki. Rodzic pyta: Ile jest razem wszystkich kurczaczków?
- Zabawa matematyczna – Co jest większe?
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Czy trzy jest o jeden większe od dwóch? Pokaż na palcach.
- Czy cztery jest o jeden większe od trzech? Pokaż na palcach.
- Czy pięć jest o jeden większe od czterech? Pokaż na palcach.
- Kurczątko – składanka techniką origami.
Dziecko z pomocą rodzica wycina z żółtego papieru narysowane trzy żółte koła różnej wielkości (3 cm, 5 cm, 7 cm). Przykleja na kartce największe koło (tułów), nad nim – stykające się z nim najmniejsze koło (głowa). Zagina na pół średnie koło (skrzydło) i przykleja w połowie największego koła. Na koniec dorysowuje nóżki, dziobek i oczko. Może dorysować także trawkę i ziarenka.

- Wykonajcie eksperyment Jajko w occie
Co będzie potrzebne:
słoik
ocet
jajko ( nie ugotowane!!).
Sposób wykonania:
Do połowy słoika wlewamy octu. Następnie delikatnie zanurzamy jajko. Odstawiamy na parapet i obserwujemy co się dzieje przez ten czas. Jajko zanurzone musi być minimum 24 godziny.

Jeśli cierpliwie doczekacie dobę, możecie wyjąć jajko z octu, delikatnie umyć je pod bieżącą wodą i obserwować zmiany jakie zaszły. Czy wiecie co się zmieniło???

Jajko nie ma skorupki! Takim jajkiem możecie delikatnie rzucać o blat stołu jak piłeczką kauczukową, albo delikatnie zgniatać w dłoni. Z pewnością jesteście zachwyceni. Uwaga, bo takie jajko może upaść z większej wysokości i będzie BUM i jajka nie ma. Ale można wtedy zaobserwować, że naprawdę jajko nie ma skorupki tylko taką delikatną błonkę.

7. Na koniec wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy
4-latki str.22
3-latki str.13
Miłej zabawy!
Pani Marzenka:)


