Propozycja zajęć dla grupy młodszej 23.04.2020
Witam dzieci i rodziców grupy młodszej.
Proponuję Wam rozpoczęcie dzisiejszych zajęć od utworu Modesta Musorgskiego - Taniec kurcząt w skorupkach.- https://youtu.be/e2ziz9Z6G84
Dzieci przy tym utworze wykonują improwizacje taneczne - dowolnie naśladują kurczaki.
Zabawa z wykorzystaniem wiersza Róży Salach - Bajka.
Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę -
pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
- Ko, ko - kokoszka zaczęła
i szybko odfrunęła.
- Kukuryku! - zapiał kogutek
i jeszcze szybciej uciekł.
- Gul, gul - indyki pisnęły.
- Mee - potem kozy zaczęły.
- Gę, gę - gąski zagęgały,
lecz bajki mówić nie chciały.
- Kwa, kwa - kaczki krzyknęły.
- Kwi, kwi - świnki kwiknęły.
- Muuu - głośno ryknęła krowa.
- Beee - baran jej zawtórował.
- Miau, miau - kotki zapiszczały.
- Ihaha - koniki głos dały.
- Hau, hau, hau - krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki!
Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,
gdakały i piały,
szczekały, gęgały, miauczały,
lecz bajki nie powiedziały.
Przypomnijcie sobie jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu i jakimi głosami się odzywały ?
A może Wy opowiecie bajkę zamieniając się kolejno w poszczególne zwierzęta?
Na hasło rodzica np.
- kokoszka - dziecko mówi "ko, ko"
- kogutek - dziecko wypowiada "kukuryku"
i tak dalej w zależności od wybranego zwierzątka...
Może wykonacie do tej inscenizacji kukiełki zwierząt.
Musicie narysować na kartonie zwierzę, wyciąć je i nałożyć na patyczek (poproście o pomoc rodziców).
I już możecie prowadzić rozmowy wiejskich zwierząt.
Zabawy na dworze lub w domu - Kotki i pieski.
Na hasło:
- Pieski - dzieci biegają na czworakach, szczekają, warczą, zakopują kość.
- Kotki - przeciągają się, miauczą, piją mleko, zwijają się w kłębek i śpią.
Zabawę możemy powtarzać.
Jeżeli będziecie spacerować, to oglądajcie drzewa i krzewy - Czy coś się na nich pojawiło? (liście, kwiaty)
Zabawa sprawnościowa - Niespodzianka dla pieska.
Potrzebne będą: - rolka po ręczniku papierowym
- kawałek wełny lub sznurka
- rolka po papierze toaletowym
Jeden koniec sznurka mocujemy do rolkim po ręczniku - kość, a drugi do rolki po papierze - trzyma go dziecko - piesek.
Dziecko stara się jak najszybciej nawinąc sznurek na rolkę, żeby zdobyć kość (rolkę po ręczniku).
Proponuję doglądanie zabawy z domowymi przedszkolakami i zwierzętami wiejskimi - https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831?fbclid=IwAR33gxCezCScs50-CNTIFwH11ixiADpZ6JDmtfl8ItfqaPEiFq63Xea9dYE
Miłej zabawy
M. Czajka


