Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminne Przedszkole w Widzowie

Propozycja zajęć dla 5,6-latków 16.04.2020

Utworzono dnia 16.04.2020

Witam serdecznie

Temat dnia: Tyle stóp, tyle kroków

  1. Poranna gimnastyka                                                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

  1. Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.
  • Zapoznanie z przyborami mierzącymi
    Oglądanie różnych przyrządów służących do mierzenia: : centymetr krawiecki, miarkę metrową (metrówkę), linijkę. Nazywanie ich, określanie, co można mierzyć za ich pomocą i kto z nich korzysta. Np.: termometr – służy do mierzenia temperatury, zegar – do mierzenia czasu, centymetr krawiecki – do mierzenia długości (szerokości) materiału, Waga – do mierzenia masy (potocznie – ciężaru).
  • PRZYGOTUJCIE:  skakanki lub długi sznurek , włóczka,  w różnych kolorach.
  • Rodzic  układa ze skakanek( lub sznurka, włóczki ) dwie drogi  np. droga czerwona i droga żółta.

Dwie drogi równoległe. Rodzic. pyta: − Czy obie drogi mają taką samą długość?

-jedna z dróg zakręca − Czy teraz drogi mają taką samą długość? − Dlaczego uważacie, że jedna zdróg jest dłuższa?

Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te sameskakanki, tylko jedna jest „ zakręcona”.

  •  Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Mały dywan. Dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczy. Następnie rodzic wykonuje tę samą czynność − Dlaczego wyszły  różne wyniki? − Czy  wasze stopy są jednakowej długości?
  • Mierzenie długości dywanu krokami. Mały dywan.  Dziecko mierzy długość dywanu     krokami, które głośno liczy. Tę samą czynność wykonuje rodzic − Dlaczego wyszły różne wyniki? − Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).
  1. Zajęcia umuzykalniające przy piosence „Stary Donald farmę miał”.

Posłuchaj piosenki i spróbuj się jej nauczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

I na tej farmie świnkę miał ija, ija o!
Świnka chrum – chrum – chrum (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie krówkę miał ija, ija o!
Krówka mu – mu – mu (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie konia miał ija, ija o!
Konik ihaha – ihaha (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie kozę miał ija, ija o!
Koza mee – mee – mee (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie kurkę miał ija, ija o!
Kurka ko – ko – ko (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie pieska miał ija, ija o!
Piesek hau – hau – hau (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie kotka miał ija, ija o!
Kotek miau – miau – miau (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o!
I na tej farmie myszkę miał ija, ija o!
Myszka pi – pi – pi (x2)

Stary Donald farmę miał ija, ija o!

 

  1. Domowa orkiestra.

Stwórzcie domową orkiestrę, do tej zabawy potrzebujecie kuchenne narzędzia np. dwie łyżki lub łyżka + garnek – uderzamy o siebie „instrumentami” (wykorzystać można to co znajduje się w kuchni).  Gramy na instrumentach podczas piosenki. Kiedy w tekście pojawiają się poszczególne zwierzęta  – przestajemy grać i  naśladujemy wydawane przez nie odgłosy.

Przykład:

 

Stary Donald farmę miał ija, ija o! (gramy)
I na tej farmie świnkę miał ija, ija o! (gramy)
Świnka chrum – chrum – chrum (x2) (śpiewamy)

Stary Donald farmę miał ija, ija o! (gramy)

 

  1. dotyczące piosenki:

− O czym była piosenka?

− Jakie zwierzęta występują w piosence?

− Kto miał farmę?

− Jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzęta?

 

 

  1. Zabawa plastyczna – poniżej pomysł na wykonanie świnki skarbonki.

https://www.youtube.com/watch?v=vT-GaR_61rk

  1. Na koniec zróbcie masażyk relaksacyjny:

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),
dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),
skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach)
żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).
Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),
kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup (klepiemy plecki dziecka dłońmi złożonymi  w miseczki),
a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).
Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),
wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),
pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).
Czujesz dreszczyk?  (leciutko szczypiemy w kark).

 

Udanej zabawy

Marzena Włodarczyk

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Październik 2025
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 16

W poprzednim tygodniu: 64

W tym miesiącu: 123

W poprzednim miesiącu: 426

Wszystkich: 34335