Propozycja zajęć dla 5,6-latków 08.04.2020
Drogie Dzieci!
Pozostajemy w temacie Świąt Wielkanocnych.
- Dziś zaczniemy od ćwiczeń i gimnastyki:
- „Skaczące żabki”.
Dzieci stają na wyznaczonej linii i na sygnał skaczą do końca pokoju, naśladując żabki. Po drodze wykonują obrót, przechodzą przez szarfę i witają się ze swoim rodzeństwem, pluszakiem noskami.
- „Zające na łące”.
Dzieci robią przysiad, opierają ręce na podłodze i skaczą jak zające do wyznaczonego miejsca. Po drodze wykonują obrót, przechodzą przez szarfę i witają się ze swoim rodzeństwem, pluszakiem, ogonkami.
- „Jajko na łyżce”.
Dziecko ma za zadanie dobiec do krzesełka, stojącego na drugim końcu pokoju i wrócić, trzymając w ręku łyżkę, a na niej piłeczkę. Następnie może wykonać to zadanie klika razy. Jeśli piłeczka upadnie, należy po nią wrócić.
- „Ćwicz, jak mówię”.
Dziecko ustawia się przed rodzicem. R. rzuca piłkę do dziecka i mówi, np.: Rzuć, kucając. Dziecko wykonuje polecenie i mówi, w jaki sposób ma rzucić piłkę R., który ją złapał. R. pomaga dziecku formułować polecenia zawierające dwie czynności.
- Wiem jak bardzo lubicie się ruszać, mam nadzieję, że już wkrótce razem zatańczymy "Zygzaka":
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&fbclid=IwAR2gpK5sOINvPINWY1Lp5BzEXn6kzNKuo6E8NvR9bYF7OI6gnBOrP7k5RU
- Najważniejsze w koszyczku wielkanocnym jest jajo. Zabawimy się teraz:
Posłuchajcie i powtarzajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_6etZ1N3O0
Małe, duże, jajko kurze
Jajo kurze, jajo kurze
Duże, małe,
Ogniotrwałe, ogniotrwałe, bęc.
Opis:
małe – kreślimy w powietrzu kształt małego jajka
duże – kreślimy w powietrzu kształt dużego jaja
jajo – kreślimy kształt jaja w powietrzu
kurze – machamy skrzydełkami
duże - kreślimy w powietrzu kształt dużego jaja
małe – kreślimy w powietrzu kształt małego jajka
ogniotrwałe – zarzucamy obie ręce do tyłu tak aby nastąpiło zagięcie w łokciach.
Dobrze się dziś bawiliście?
- Pewnie pomagacie swoim rodzicom w pracach domowych.
Dziś może pobawicie się w kucharzy i przygotujcie dla siebie i najbliższych pastę jajeczną.
Któryś z rodziców Wam pomoże, bo sami nie możecie, np. ugotować jajek.
Co będzie potrzebne : fartuszki, ugotowane jajka, miseczki, łyżki, noże, widelce, szczypiorek, natka pietruszki, majonez, sól, pieprz, nożyczki, pieczywo, dostępne warzywa do ozdobienia kanapek.
„Pasta jajeczna” – samodzielne przygotowanie kanapek z pastą jajeczną. R. prosi dziecko, by powiedziało, co można zrobić z jajek oraz do przygotowania jakich potraw wykorzystuje się jajka.
Na koniec dzieci wraz z R. degustują wykonane przez siebie kanapki.
Smacznego :)
- Wykonajcie kilka zabaw badawczych z jajkiem:
1. Rozbijcie jajko i zobaczcie z czego się składa: skorupka, białko, żółtko.
2. Spróbujcie wprowadzić w ruch obrotowy 2 jajka (surowe i gotowane na twardo). Obserwujcie, które jajko kręci się szybciej. Rozbicie i sprawdzenie (szybciej kręci się gotowane).
3. Włóżcie do naczynia z wodą jajko surowe i jajko ugotowane. Zobaczcie ich zachowania.
4. Do wody z jajkiem surowym dosypujcie stopniowo sól (ok. 10 - 12 łyżek soli). Obserwujcie, co dzieje się z jajkiem.
Udanej zabawy
Marzena Włodarczyk


